21 වන සියවසයේ ජීවන කූසලතා ප්රධාන කොටස් පහකට බෙදා දැක්විය හැකිය.
නායකත්වය: 21 වැනි සියවසේ දී අන්යයන් මෙහෙයවීමට සහ ප්රබෝධමත් කිරීමට ඇති හැකියාව ඉතා වැදගත් වේ. ඵලදායී ලෙස සන්නිවේදනය කිරීමට, සබඳතා ගොඩනඟා ගැනීමට සහ පොදු ඉලක්කයක් කරා අන් අයව පෙලඹවීමට සිසුන් ඉගෙන ගත යුතුය. කණ්ඩායම් නායකයෙකු හෝ ශිෂ්ය සභා සභාපතිවරයෙකු වීම මෙන්ම කණ්ඩායම් ව්යාපෘතියක මූලිකත්වය ගැනීම වැනි අවිධිමත් නායකත්වය වැනි විධිමත් නායකත්ව භූමිකාවන් මෙයට ඇතුළත් වේ.
සමාජ කුසලතා: අන් අය සමඟ ඵලදායී ලෙස සන්නිවේදනය කිරීමට, සහයෝගයෙන් වැඩ කිරීමට සහ සබඳතා ගොඩනඟා ගැනීමට ඇති හැකියාව 21 වැනි සියවසේදී අත්යවශ්ය වේ. සිසුන් ක්රියාශීලීව සවන් දීමට, විවිධ දෘෂ්ටිකෝණ තේරුම් ගැනීමට සහ විවිධ පුද්ගලයින් සමඟ ඵලදායී ලෙස වැඩ කිරීමට ඉගෙන ගත යුතුය.
නම්යශීලී බව: 21 වන සියවසේ වේගයෙන් වෙනස් වන ලෝකය තුළ වෙනස්වන තත්වයන්ට අනුවර්තනය වීමට සහ ඉක්මනින් නව කුසලතා ඉගෙන ගැනීමට ඇති හැකියාව අත්යවශ්ය වේ. සිසුන් නව තත්වයන්ට හැරවීමට සහ හැඩගැසීමට මෙන්ම වෙනස්කම් සහ අවිනිශ්චිතතාවය වැලඳ ගන්නේ කෙසේද යන්න ඉගෙන ගත යුතුය.
මුලපිරීම: මූලිකත්වය ගැනීමට සහ ස්වාධීනව වැඩ කිරීමට ඇති හැකියාව 21 වන සියවසේදී වැදගත් වේ. ඉලක්ක තැබීමට, ඔවුන්ගේ කාලය ඵලදායී ලෙස කළමනාකරණය කිරීමට සහ ඔවුන්ගේම ඉගෙනීම සහ සංවර්ධනය සඳහා වගකීම භාර ගැනීමට සිසුන් ඉගෙන ගත යුතුය.
ඵලදායිතාව: ඵලදායී ලෙස කාලය කළමනාකරණය කිරීමේ හැකියාව, කාර්යයන් සඳහා ප්රමුඛත්වය දීම සහ ඉලක්ක කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරීම 21 වැනි සියවසේදී අත්යවශ්ය වේ. සිසුන් අවධානය වෙනතකට යොමු කිරීම කළමනාකරණය කරන්නේ කෙසේද යන්න ඉගෙන ගත යුතුය, කාර්යයන් කළමනාකරණය කළ හැකි කොටස් වලට කැඩීම සහ ඔවුන්ගේ ඵලදායිතාව ඉහළ නැංවීම සඳහා තාක්ෂණය සහ වෙනත් මෙවලම් භාවිතා කරයි.