මුල පිරීම යනු 21 වන සියවසේ ජීවන කුසලතාවයක් වන අතර එය වෙනත් කෙනෙකු ඔබට කුමක් කළ යුතු දැයි පවසන තෙක් බලා නොසිට ක්රියා කිරීමට සහ දේවල් සිදු කිරීමට ඇති හැකියාව අදහස් කරයි. එයට ක්රියාශීලී වීම, වැඩිදියුණු කිරීමේ අවස්ථා හඳුනා ගැනීම සහ තමන්ගේම ඉගෙනීමේ සහ සංවර්ධනයේ හිමිකාරිත්වය ලබා ගැනීම ඇතුළත් වේ. අධ්යාපනයේ සන්දර්භය තුළ, මුලපිරීම ඇතුළත් විය හැකිය:
ස්වයං අධ්යනය ඉගෙනීම: සිසුන්ට ඔවුන්ගේ ඉගෙනීමේ හිමිකාරිත්වය ගැනීමට සහ ඔවුන් උනන්දු වන මාතෘකා ගවේෂණය කිරීමට අවස්ථා සෙවීමට දිරිමත් කිරීම.
ස්වාධීන ව්යාපෘති: ස්වාධීන පර්යේෂණ ව්යාපෘති හෝ නිර්මාණාත්මක උත්සාහයන් සඳහා සිසුන්ට අවස්ථා ලබා දීම.
ව්යවසායකත්ව චින්තනය: නිර්මාණශීලීව සිතීමට සහ සැබෑ ලෝක ගැටලු සඳහා නව්ය විසඳුම් සංවර්ධනය කිරීමට සිසුන් දිරිමත් කිරීම.
ප්රජා සේවය: ප්රජා අවශ්යතා හඳුනා ගැනීමට සිසුන් දිරිමත් කිරීම සහ ආහාර පැදවීමක් සංවිධානය කිරීම හෝ ප්රාදේශීය ලාභ නොලබන සංවිධානයක ස්වේච්ඡා සේවය වැනි ඒවා විසඳීමට පියවර ගැනීම. නායකත්වය: සමාජයක් ආරම්භ කිරීම හෝ පාසල් උත්සවයක් සංවිධානය කිරීම වැනි පාසලේ හෝ විෂය බාහිර ක්රියාකාරකම්වල නායකත්ව භූමිකාවන් භාර ගැනීමට සිසුන් දිරිමත් කිරීම. සිසුන් තුළ මුලපිරීම පෝෂණය කිරීමෙන්, අධ්යාපනඥයින්ට නියෝජිතායතනය සහ විශ්වාසය පිළිබඳ හැඟීමක් වර්ධනය කිරීමට මෙන්ම අවදානම් ගැනීමට සහ ඔවුන්ගේ ඉලක්ක කරා යාමට ඇති කැමැත්ත වර්ධනය කිරීමට උපකාර කළ හැකිය. 21 වැනි සියවසේදී මෙය විශේෂයෙන් වැදගත් විය හැකි අතර, පුද්ගලයන්ට වෙනස්වන තත්වයන්ට අනුවර්තනය වීමට හැකි විය යුතු අතර සාර්ථක වීමට නම් ඔවුන්ගේම ඉගෙනීමේ සහ සංවර්ධනයේ හිමිකාරිත්වය ලබා ගත යුතුය.